Din momentul în care a devenit operațional, în luna ianuarie 2022 și până în data de 15 februarie 2024, numărul 119, serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor, a fost apelat de 5.271 de persoane.
Astfel, în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, la nivelul DGASPC Cluj au fost recepționate 2.465 de apeluri, în timp ce în anul 2022 au fost recepționate 2.454 de apeluri, iar în perioada 1 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, 352 de clujeni au apelat numărul unic 119.
În ceea ce privește problemele sesizate, cele mai multe au vizat abuzul fizic și emoțional (respectiv 2005 cazuri) sau neglijarea (285 de cazuri).
În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la școală, cazuri de exploatare prin muncă, exploatare sexuală, violență în școală, trafic de minori, etc.
Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.