O analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2024 de către serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119, a fost efectuată de către Direcția Generaleă de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Cluj.

Astfel, în intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2024, au fost recepționate 734 de apeluri. Totodată, din momentul în care a devenit operațional, în luna ianuarie 2022, și până la data de 30 iunie 2024, numărul 119 a fost apelat de 5.653 de persoane.

În intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, au fost recepționate 2.465 de apeluri, în timp ce în anul 2022 au fost recepționate 2.454 de apeluri, la nivelul județului Cluj.

În ceea ce privește problemele sesizate, cele mai multe au vizat abuzul fizic, psihologic și emoțional (respectiv 2.090 de cazuri) precum și neglijarea (311 cazuri).

În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la școală, cazuri de exploatare prin muncă, fapte care au pus în pericol viața minorilor, exploatare sexuală, violență în școală, violență prin internet, trafic de minori, etc.

Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

Comments

comments