Un studiu realizat de cercetători din Germania și din SUA arată că o substanță chimică, prezentă în creier, este cea care determină eficiența cu care învață copiii, potrivit BiziDay.
Cercetarea realizată de o echipă de profesori de la Universitatea Regensburg din Germania și de la Universitatea Brown din SUA demonstrează că substanța chimică de la nivelul creierului, numită acid gamma-aminobutiric (sau GABA), îi face pe copii să rețină mai repede informațiile și pentru mai mult timp. GABA este deja cunoscută pentru rolul în procesul de învățare, însă rezultatele recente au arătat că ea este de fapt responsabilă pentru eficiența învățării.
Studiul a fost efectuat pe 55 de copii cu vârste cuprinse între 8 și 11 ani și pe 56 de adulți cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani. Echipa a folosit o tehnică avansată de neuroimagistică numită MRS funcțional (fMRS), pentru a compara concentrațiile de acid gamma-aminobutiric de la nivelul creierului adulților și copiilor, în timpul activității de învățare vizuală. Astfel, a fost observat că în timpul și după învățare, secreția substanței crește la nivelul creierului copiilor, transformându-l într-un “burete” care absoarbe informații, pe când la nivelul creierului adulților rămâne la fel pe parcursul întregului proces.
Sursa: Cell.com
De asemenea, GABA este importantă și în procesele de după învățare, când creierul se relaxează și își fixează noile informații, afirmă oamenii de știință. Aceștia au explicat că este foarte important ca în timpul fixării informațiilor să nu fie asimilate altele noi, întrucât poate apărea procesul de “interferență retrogradă”, în cadrul căruia informațiile ce trebuiau reținute sunt șterse complet.