Sesiunea iunie-iulie Bacalaureat 2022, a început luni, 20 iunie 2022, cu proba scrisă la Limba și Literatura Română.

Totodată, candidații vor susține marți, 21 iunie 2022, proba scrisă obligatorie a profilului. Miercuri, 22 iunie 2022, este programată proba scrisă la alegere a profilului și a specializării. Joi, 23 iunie 2022, se va da proba scrisă la limba și literatura maternă.

Afișarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro, va fi în data de 27 iunie 2022, până la ora 12:00. Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în centrul de examen, în intervalul orar 12:00–18:00 sau pot fi transmise prin mijloace electronice, pe adresele afișate la avizierul centrului de examen. Împreună cu această contestație, candidații trebuie să completeze, semneze și depună/ transmite prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora. Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 1 iulie 2022.

La nivelul județului Cluj sunt 16 centre de examen și s-au înscris, pentru susținerea probelor scrise ale primei sesiuni din acest an a Bacalaureatuluoi, 4.004 candidați, dintre care 3.675 sunt candidați din promoția curentă, iar 329 sunt candidați din promoțiile anterioare.

De asemenea, comisia județeană de organizare a examenului național de Bacalaureat din cadrul I.Ș.J. Cluj a aprobat un număr de 38 de solicitări, referitoare la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor, conform normelor metodologice și a procedurilor în vigoare, care vizează: prelungirea timpului destinat redactării lucrărilor scrise; redactarea lucrării scrise prin dictarea conținutului de către candidat unui profesor asistent, de altă specialitate, decât cea la care se desfășoară proba respectivă, utilizarea instrumentelor specifice de scriere în cazul elevilor cu deficiențe de vedere, picht și magnifier, prezența interpreților în limbajul mimico-gestual pentru elevii cu deficiențe de auz, respectiv susținerea probelor scrise la domiciliu.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *