La nivel național, operatorii serviciului de urgenţă 112 preiau şi procesează apelurile cetăţenilor în șase limbi, inclusiv, în limba ucraineană, potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Mia exact este vorba despre limbile română, engleză, franceză, germană, maghiară şi ucraineană.
Pentru a beneficia de noile funcţionalităţi este necesară actualizarea aplicaţiei la ultima versiune, din Google Play sau App Store. Aceasta poate fi descărcată gratuit pe orice telefon inteligent, din magazinele de aplicaţii: Google Play şi App Store.
“Actualizările vin în sprijinul persoanelor care nu sunt vorbitoare de limba română şi se află într-o situaţie de urgenţă, oferindu-le, astfel, un meniu intuitiv, uşor de folosit într-o limbă pe care o cunosc. Odată cu setarea altei limbi decât cea predefinită la instalare, respectiv limba în care este setat telefonul, meniul şi informaţiile de localizare sunt afişate conform opţiunii alese”, explică reprezentanții STS.
Pașii pentru selecția uneia dintre limbile disponibile sunt:
- accesarea meniului “Setări” şi selectarea funcţiei “Limbă”;
- alegerea limbii dorite pentru afişarea informaţiilor de navigare;
- ulterior, meniul se va configura automat.
STS reaminteşte că aplicaţia Apel 112 permite transmiterea către sistemul informatic al Serviciului de urgenţă 112 a informaţiilor de localizare în format AML (Advanced Mobile Location) ale dispozitivului de pe care este iniţiat apelul de urgenţă. Aplicaţia foloseşte conexiunea de date şi serviciul de localizare ale telefonului mobil (GPS), doar pe timpul apelului de urgenţă.