Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca, unitate de învățământ subordonată Consiliului Județean Cluj, este parte a unor programe multinaționale e-Twinning dedicate sărbătorilor de iarnă.

Astfel, prin activitățile derulate în proiectul CHRISTMAS IN EUROPE, desfășurat în perioada septembrie 2021 – ianuarie 2022, elevii clujeni prezintă obiceiurile/tradițiile specifice sărbătorilor de iarnă, descoperă tradițiile reprezentative altor țări, exersează și își însușesc vocabularul de bază al limbii engleze, interacționează cu tineri din școlile partenere (Belgia, Polonia, Italia, Grecia, Ucraina), își consolidează deprinderile de scriere corectă a unor texte specifice (scrisoare/felicitare), utilizează diverse aplicații, își dezvoltă imaginația și reușesc să își exprime trăirile prin creșterea încrederii în forțele proprii.

În acest sens, prin intermediul jocului ”Pictionary” participanții au desenat și ghicit diverse imagini specifice acestei perioade, iar jocul interactiv ”Învârte roata” a fost o adevărată provocare în a imita un personaj, a cânta o colindă, a ura o dorință.

De asemenea, în cadrul proiectului CHRISTMAS CARD EXCHANGE, derulat pe parcursul lunilor noiembrie – decembrie 2021, elevii școlii clujene, alături de colegi din unități partenere (Grecia, Ucraina, Cehia, Italia, Spania, Portugalia, Slovenia, Polonia, Franța, România, Slovacia și Turcia), au confecționat felicitări de Crăciun și le-au trimis prin?? poștă. Apoi au realizat videoclipuri cu cântece și urări de Crăciun pe care le-au încărcat în platforma e-Twinning. Mai mult, aceștia au împărtășit informații despre obiceiurile și tradițiile de Crăciun.

Platforma europeană www.etwinning.net se adresează tuturor entităților școlare din învăţământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de disciplina predată, directorilor de unităţi de învățământ, bibliotecarilor şi inspectorilor şcolari. Cu ajutorul platformei, aceștia au acces la o reţea europeană şi oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaţionale şi prin participarea la seminarii internaţionale de formare/schimburi de experienţă. Elevii și cadrele didactice au acces la un mediu activ de învățare, la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul educațional.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *