Paleontologii au descoperit în stomacul unei reptile marine mari, numită Ihtiozaur, asemănătoare unui delfin, care înota în oceane acum mai mult de 230 milioane de ani, fosila unui alt animal, numit thalattoarchon, asemănător cu o șopârlă de apă, de aproape aceleași dimensiuni, potrivit RFI România.

Prezența prăzii în stomac întărește o ipoteză cu privire la rolul ihtiozaurului în ecosistemul de altădată: animalul cu o lungime de aproape 5 metri era, fără îndoială, un prădător.

„Studiul sugerează că ihtiozaurii au fost megaprădători, într-un număr mult mai mare decât ne-am fi închipuit: mai exact, aceștia vânau prăzi de mărimi foarte mari, cum ar fi oameni sau animale”, declară pentru AFP Ryosuke Motani, profesor de paleobiologie la Universitatea California Davis și coautorul studiului apărut în revista iScience.

„Cea mai mare parte dintre ihtiozaurii mari pe care-i știm nu au dinți foarte ascuțiți, și credeam că se hrăneau cu calamari”, adaugă cercetătorul.

Dar prezența unei prăzi de patru metri în stomacul prădătorului (înghițită fără cap și coadă) arată că animalul era la fel de puternic precum crocodilii, ai căror dinți nu sunt foarte ascuțiți, dar sunt capabili să vâneze prăzi mari prin forța imensă a mandibulei.

Fosila mare a fost descoperită în 2010, pe o faleză din sud-vestul Chinei, de unde a fost extrasă în anul următor.

Oamenii de știință nu sunt siguri dacă animalul era prădător și nu necrofag, dar indicile sunt mai degrabă în favoarea primei opțiuni.

„Nu există niciun semn ca prada ar fi putrezit: corpul era descompus, degetele nu mai erau legate de corp”, spune Ryosuke Motani.

Mai mult, coada Thalattoarchonului a fost găsită la câțiva metri de corp, indicând că ar fi putut fi mușcată și sfârșiată de către prădător. Însă, un lucru sigur este că ihtiozaurul a murit după ultima masă pe care a luat-o.

Traducere de Smaranda Teodoriu, după France24