Hidrogenul ar putea fi combustibilul viitorului

Două mari tehnologii ale viitorului au apărut acum: iahtul alimentat cu hidrogen pe care Bill Gates l-a cumpărat, în valoare de 500 de milioane de lire sterline (645 milioane de dolari), și proiectul înființat de Volksvagen, Toyota și Daewoo: motorul cu hidrogen, care demarează din Iași, potrivit pov21.ro.

Planurile vasului mai conțin de asemenea și o sursă diesel alternativă pentru iaht, din pricina numărului scăzut de stații de încărcare cu hidrogen.
Va conține și o cabină VIP alături de alte camere care vor fi deschise, luxoase și confortabile cu un design japonez minimalist, potrivit Sinot.

Iahtul, construit de compania olandeză Feadship, este bazat pe designul vasului „Aqua”, de 112 metri, care a fost făcut public anul trecut, la Monaco Yacht Show, de către firma olandeză  de arhitecţi navali Sinot, pentru a atrage miliardari interesaţi de ecologie, scrie dailymail.co.uk.

Acesta nu se va ridica însă la nivelul unora dintre cele mai vase de agrement din lume. De asemenea, iahtul lui Gates va fi lansat pe apă abia în anul 2024.

Ce l-a atras pe Bill Gates la acel iaht revoluționar este tehnologia din dotare. Acesta funcționează pe baza hidrogenului, adică un carburant alternativ. Bazată pe hidrogen este și tehnologia de la baza trotinetei cu hidrogen, pe baza căreia politehnica ieșeană și cele trei companii enumerate mai sus doresc să realizeze la Iași un centru de mari dimensiuni „Hidrogene Storage”. Cum a progresat acest caz?

Motorul cu hidrogen demarează din Iaşi. Proiect finanţat de Volkswagen, Toyota şi Daewoo

Universitatea Tehnică a anunţat că se află în stadiul final al negocierilor cu trei dintre cei mai mari producători auto, între care cei de pe locul 1 şi 2 pe plan mondial, pentru realizarea unui centru de cercetare destinat unui combustibil alternativ, centru denumit „Hidrogen Storage”. Specialiştii ieşeni implicaţi în acest interesant proiect spun că nu energia electrică este viitorul propulsiei motoarelor auto, pentru că asta e imposibil, ci cu totul altceva. Un prototip de „rezervor” cât un creion, dezvoltat de aceşti specialişti de la Politehnica ieşeană, şi cu care i-a convins să investeasscă bani la Iaşi pe reprezentanţii străini ai acestor mari producători auto, are o autonomie de 80 km.

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ a ajuns într-un stadiu avansat de negocieri cu Volkswagen, Toyota şi Daewoo pentru realizarea la Iaşi a unui centru de cercetare a combustibilului viitorului: hidrogenul.

Politehnica ieşeană şi cele trei companii de autovehicule doresc să realizeze la Iaşi un centru de mari dimensiuni de „Hidrogen Storage“. În acest sens, săptămâna trecută, o echipă de la compania Volkswagen, condusă de un responsabil cu cercetarea şi dezvoltarea pe noile tehnologii, Arne-Christian Voigt, a vizitat Universitatea Tehnică şi Facul­tatea de Mecanică pentru a vedea progresele făcute de cercetătorii ieşeni în domeniu.

Conform reprezentanţilor Politehnicii, acestora le-au fost prezentate două prototipuri de vehicule propulsate cu hidrogen stocat într-o serie de tuburi capilare, o bicicletă şi o trotinetă, tehnologia de stocare fiind brevetată de compania Clean Energy Systems, o companie multinaţională.

Cercetarea acestei tehnologii a fost realizată de profesorul Dan Eliezer, de la Ben-Gurion University of Negev, Israel, care este şi Doctor Honoris Causa al Politehnicii ieşene, la Iaşi participând alături de delegaţia de la Volkswagen şi o delegaţie de la Clean Energy, împreună cu profesorul Dan Eliezer.

„Cei de la Volkswagen au aflat ce facem, ne-au contactat prin profesorul din Israel şi au cerut să vină să vadă, iar reacţia din urma filmuleţelor făcute cu trotineta şi bicicleta propulsată cu hidrogen şi a ideilor noastre de cercetare şi dezvoltare a fost «De ce nu ne-am cunoscut mai de demult?» Urmează o discuţie cu conducerea companiei Volkswagen pentru a veni să finanţeze acest program de cercetare la Iaşi.

Vrem să amenajăm o hală specială în spatele Facultăţii de Mecanică, toată cercetarea va fi concretizată la noi, unde va fi un centru de Hidrogen Storage, care va fi finanţat atât de universitate, cât şi de compania Clean Energy Systems, în principal, şi apoi individual de la diversele concernuri auto din lume. Până acum şi-au arătat interesul, pe lângă Volkswagen, şi Toyota şi Daewoo“, a declarat prof.dr.ing. Corneliu Munteanu, de la Facultatea de Mecanică, coordonatorul proiectului.

Citiți mai mult AICI

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × 5 =