Transportul public renaște în mai multe orașe din Transilvania, cu ajutorul banilor europeni. Este vorba de orașe care au suferit în urma crizei economice și care și-au pierdut o parte însemnată a industriei după căderea comunismului. Acum, banii europeni au schimbat datele problemei. În general, orașe precum Turda sau Câmpia Turzii folosesc banii europeni pentru a cumpăra autobuze nepoluante. Turda va avea 20 de autobuze electrice, iar Câmpia Turzii șapte autobuze hibrid. Atunci când orașe precum Luduș nu au avut acces la fonduri europene, administrația locală este nevoită să se mulțumească cu autobuze second-hand, aduse din Occident.
Pentru foarte multe orașe din Transilvania, transportul public a devenit nerentabil, iar firmele locale de transport în comun au fost închise, în contextul în care închiderea fabricilor a privat bugetele locale de surse importante de venit. Însă, cu ajutorul banilor europeni, datele problemei se schimbă. Un exemplu în acest sens este Turda, care a câștigat un proiect în valoare de 32 de milioane de euro pentru a pune în practică un proiect de mobilitate urbană, ce include cumpărarea a 20 de autobuze electrice. Câmpia Turzii a câștigat propriul său plan de mobilitate urbană, în valoare de 10 milioane de euro, spune primarul Dorin Lojigan.
Există și orașe care încă nu au obținut bani europeni pentru mobilitatea urbană. În această situație este orașul Luduș. Acolo, deocamdată, administrația locală este nevoită să se mulțumească cu autobuze second-hand aduse din orașul olandez Eindhoven, până când vor veni banii europeni, spune primarul Cristian Moldovan.
În schimb, în Huedin, comunitatea încă nu a reușit să găsească resursele necesare pentru a reface transportul public. Speranța locuitorilor din acest oraș este că, în cele din urmă, Compania de Transport Public din Cluj-Napoca își va extinde traseele și până în orășelul situat la o distanță de 40 de kilometri.