Pagina de istorie: Povestea “navei văduvelor” de pe Titanic

În data de 18 aprilie 1912, nava Carpathia ajungea în New York cu 700 de supraviețuitori din dezastrul Titanicului. Nava aparținea liniilor maritime Cunard și, de-a lungul timpului, a transportat și mii de emigranți bănățeni și ardeleni care au călătorit spre America de Nord.

Nava Carpathia a fost construită în anul 1902, în Marea Britanie. Carpathia avea un tonaj de 13.600 de tone, o capacitate de 1.800 de pasageri și o viteză maximă de 17,5 noduri.

Între 1903 și 1905, nava a fost utilizată pe linia maritimă care unea porturile Liverpool din Anglia, Queenstown din Irlanda și Boston din Statele Unite ale Americii. Apoi, între 1905 și 1917, a făcut curse între porturile Trieste, Fiume, Palermo și New York. Din Fiume, pe Carpathia s-au îmbarcat foarte mulți emigranți ardeleni și bănățeni, pe atunci cetățeni ai Imperiului Austro-Ungar, care încercau să își construiască o viață mai bună dincolo de Oceanul Atlantic. O parte a rutei sale transatlantice coincidea cu cea parcursă de Titanic.

În luna aprilie, Titanicul s-a scufundat după ce a lovit un iceberg, iar o parte dintre pasageri au supraviețuit în bărcile de salvare lansate la apă atunci când a devenit clar că vaporul se va scufunda. Sute dintre acești supraviețuitori au fost culeși din apele reci ale Atlanticului de către nava Carpathia, care i-a transportat la New York.

Carpathia a devenit faimoasă pentru această acțiune de salvare. Pentru că în bărcile de salvare de pe Titanic au fost îmbarcați cu prioritate copiii și femeile, în timp ce bărbații au sfârșit, în mare parte, înecați în ocean, presa de atunci a botezat Carpathia drept nava văduvelor.

Citiți mai multe pe ClujToday.ro și RFI.ro.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 − five =