Pagina de istorie: Cum a construit Apolodor podul peste Dunăre, considerat o minune a ingineriei antice

La sfârșitul lunii ianuarie 106, renumitul arhitect Apolodor din Damasc finaliza construirea podului de peste Dunăre de la Drobeta. Acest pod, lung de 1.135 de metri, era considerat drept una dintre cele mai importante realizări inginerești ale lumii antice.

Construirea podului de peste Dunăre de la Drobeta a fost esențială pentru continuarea războiului dintre împăratul roman Traian și regele dacilor, Decebal. Pentru construirea podului, necesar pentru aprovizionarea legiunilor romane, împăratul Traian l-a angajat pe renumitul arhitect de origine siriană, Apolor din Damasc. Datorită acestui pod, armata romană a reușit să transporte peste fluviu echipamentul greu folosit mai apoi la asedierea cetăților dacice din Munții Orăștiei.

Existau 20 de stâlpi de piatră construiți în Dunăre, care sprijineau o suprastructură din lemn. La cele două capete, podul era străjuit de câte o poartă monumentală. Locul ales pentru construcția podului era exact unde se potoleau șuvoaiele Dunării din Cazane.

Podul era păzit de două castre romane, cel de la Pontes, din Serbia de azi, și cel de la Drobeta, de pe teritoriul actual al României. Podul era lung de peste un kilometru, o înălțime de 18 metri și o lățime de 12 metri.

Podul i-a impresionat pe mulți autori antici, care au menționat această realizare inginerească în lucrările lor. Apolodor din Damasc a scris el însuși o carte despre acest pod. De asemenea, a scris despre pod și Cassius Dio.

Citiși mai multe pe ClujToday.ro și RFI.ro.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

three + thirteen =