Cooperare între profesorii români și cei francezi

De Adela Nistor

 

La Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania,Cluj-Napoca, se află în derulare un proiect Erasmus+, intitulat « Patrimoines : s’engager au présent pour sauver l’avenir!». Având ca număr de identificare 2018-1-FR01-KA229-047981, proiectul are o durată de desfășurare de doi ani, între 2018-2020, și este inițiat de Lycée Polyvalent de l’Édit, Rousillon, Franța. Limba de desfășurare a proiectului este așadar franceza, iar tema sa, pe cât de actuală pe atât de generoasă – conservarea patrimoniului – a atras parteneri din Spania, Italia, Bulgaria, România și Franța (Normandia). Instituțiile partenere sunt: SOU Dimcho Debelianov, V/56 BULGARI, Str./5930 Belene ( Bulgaria), IES El Chaparil, Antonio Ferrandis 10, 29780, Nerja (Spania), IISS Quintiliano, Via Tisia 49, 96100,Siracusa (Italia), Collège Jeanne d’Arc 19 rue de la Charentonne, 27300, Bernay (Franța), Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania,Cluj-Napoca, str. Bistriței, nr. 21, 400430, Cluj-Napoca, România, Lycée Polyvalent de l’Édit, 24 avenue du Lycée, 38150, Rousillon, Franța.

Prima întâlnire de proiect a avut loc în Rousillon, Franța, între 1-5 octombrie 2018, a avut ca temă Educație în arta dezbaterii și a pledoariei, și s-a adresat doar cadrelor didactice. Scopul acestei reuniuni transnaționale nu a fost doar inițierea în arta discursului, ci și întâlnirea echipelor și formarea legăturilor dintre membrii acestora. Din partea Colegiului Tehnic de Transporturi Transilvania,Cluj-Napoca au participat d-na prof. de lb. franceză Laura Teșa (coordonatoarea proiectului) și d-na prof. Adela Nistor (lb. și lit. română). Trăsătura dominantă a întâlnirii a fost jovialitatea, precum și plăcerea descoperirii, într-o manieră colegială și relaxată, uneori chiar ludică.

În prima zi, după stabilirea planului de lucru și a datelor următoarelor mobilități, a avut loc o întâlnire cu reprezentanții comunității și ai presei locale. A urmat apoi un curs de  dezvoltare a competențelor psihologice necesare pentru a convinge, în cadrul unui discurs angajat. Formatori au fost profesori ai liceului-gazdă, iar activitățile au fost interactive și dinamice, implicându-i pe toți cei prezenți.

Ziua a doua a fost dedicată artei de a-ți controla corpul și vocea în cadrul unui discurs, formare asigurată de comedianul Bernard Rozet. A fost activitatea cea mai antrenantă și energică dintre toate, și cea mai agreată.

Joi a avut loc un atelier de scriere a unui discurs, sub îndrumarea Eloquentia, asociație academică de  formare în arta elocinței. După-amiază s-a făcut bilanțul întâlnirii, s-au convenit pistele de urmat și elementele care trebuie modificare. Apoi, echipa Erasmus s-a întâlnit cu primarul din Rousillon,  primăria aflându-se tocmai în castelul din localitate, care datează din sec. al XVI-lea. Acesta este și în prezent un punct de referință al orașului, nu doar prin valoarea sa istorică, ci și prin faptul că este locul de desfășurare a numeroase activități culturale și politice.

Întâlnirea s-a încheiat vineri, când participanții și-au spus la revedere, dar peste puțină vreme, deoarece următoarea întâlnire va avea loc în noiembrie, pe malul Dunării, în Bulgaria. 

             

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 4 =