În 13 septembrie 1913, lângă Câmpina, se stingea din viață unul dintre pionierii aviației mondiale. Ardeleanul Aurel Vlaicu încerca să traverseze Munții Carpați, o perfomanță remarcabilă pentru aparatul de zbor pe care îl inventase. La poalele Carpaților Meridionali, Aurel Vlaicu s-a prăbușit cu avionul său. S-a stins doar pentru a intra în legendă…

Aurel Vlaicu s-a născut în anul 1882, la Binținți, în comitatul Hunedoarei. Și-a făcut studiile primare în satul său natal, apoi a urmat cursurile liceului confesional calvin din Orăștie. Pasiunea sa pentru tehnică i-a convins pe profesori că tânărul elev român nu este potrivit pentru a urma Teologia, Dreptul sau alte studii umaniste. Astfel că l-au încurajat să se dedice studiilor inginerești.

Aurel Vlaicu a studiat la Universitatea Politehnică din Budapesta, apoi la Școala Superioară Tehnică din München. În anul 1907, a obținut diploma de inginer. Debutul în această profesie și l-a făcut la uzinele Opel. A încercat să îi convingă pe șefii săi că este capabil să construiască un avion, însă aceștia nu l-au crezut. Drept urmare, Aurel Vlaicu a început pe cont propriu să construiască un planor la cele mai înalte standarde ale epocii sale. În Hunedoara a construit un planor, cu care a efectuat o serie de zboruri.

În 1909 s-a mutat la București și a început să își construiască avionul mult visat, care a primit numele de Vlaicu I. Avionul a fost construit la Arsenalul Armatei, după ce Aurel Vlaicu îl convinsese pe Principele Moștenitor Ferdinand I al României, viitorul Rege al Marii Uniri, că planurile sale sunt viabile. Avionul a avut performanțe remarcabile, iar Aurel Vlaicu a reușit să construiască un nou avion, și mai bun, pe care l-a botezat Vlaicu II. Cu acesta a reușit să se impună în concursuri internaționale, care i-au adus faimă în toată lumea.

Citiți mai multe pe ClujToday.ro și RFI.ro.

Comments

comments

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *