Hotelierii din Munții Apuseni au înțeles că nu mai pot oferi turiștilor doar cazare și masă. Ce soluții au găsit cele mai atractive comunități turistice

Una dintre cele mai frumoase zone turistice din România este cea a Munților Apuseni. Turiștii nu vin în Carpații Occidentali doar pentru a se bucura de peisajele splendide sau pentru a vizita biserici ori cetăți vechi, ci și pentru că hotelierii și proprietarii de pensiuni au învățat că trebuie să le ofere turiștilor o gamă variată de activități.

Mărișelul este unul dintre cele mai pitorești sate de moți. Este locul natal al eroinei de la 1848, Pelaghia Roșu, iar la marginea Mărișelului se află Țâcla Gavrii, o stâncă ce oferă cea mai spectaculoasă perspectivă asupra Defileului Răcătăului. Însă pentru a-i atrage pe turiști, aceste lucruri nu au fost suficiente. De aceea, în Mărișel, la inițiativa unor antreprenori privați, au fost create obiective precum primul observator astronomic privat din România sau un muzeu al comunității, gestionat de parohia ortodoxă din localitate, spune președintele Asociației Pelaghia, Viorel Pleșa.

”Este foarte bine că ne păstrăm valorile și tradițiile, pentru că ele sunt foarte interesante pentru cei care vin din străinătate sau din marile orașe. De aceea, muzeul local din Mărișel, cu obiecte cu caracter etnografic, stârnește interes. Însă trebuie să dezvoltăm și alte activități, pentru că vin turiștii și ne întreabă ce pot face atunci când ajung la noi”, spune Viorel Pleșa, care a fondat prima pensiune din Mărișel, Popasul Iancului.

În stațiunile care au fost construite pe marginea unor lacuri de acumulare, precum cele de la Beliș sau de la Tarnița, antreprenorii locali au adus caiace și debarcadere. În județul Alba, un intreprinzător austriac pasionat de domeniul feroviar a repus în funcțiune Mocănița care circulă între Câmpeni și Abrud. Mocănița a devenit un adevărat magnet pentru turiști.

Un alt om de afaceri, de data aceasta român, dorește să repună în funcțiune Mocănița și pe alte tronsoane ale căii ferate înguste dintre Turda și Câmpeni. Linia de cale ferată ridicată pe vremea Imperiului Austro-Ungar a fost declarată monument istoric, iar acest lucru ușurează conservarea și repunerea în funcțiune a acesteia, pentru că au fost oprite toate planurile care vizau demontarea căii ferate și vinderea șinelor drept fier vechi.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × 2 =