De ce înflorește comerțul on-line cu piese auto în România

Una dintre cele mai profitabile nișe de comerț din Transilvania a devenit vânzarea on-line de piese auto. Rata de creștere a acestui tip de afaceri depășește 40 la sută pe an. Explicația pentru acest fenomen este simplă: românii preferă să își facă tot mai des cumpărăturile pe Internet, iar numărul de mașini de pe străzile din România este tot mai mare, de la an la an.

În urmă cu cinci ani, comerțul on-line cu piese auto părea o utopie. Furnizorii erau prea puțin interesați de acest tip de afacere, rețelele de distribuție de tipul firmelor de curierat aveau servicii scumpe, iar cumpărătorii doreau să pipăie și să verifice personal piesele cumpărate. Însă tinerii care au obținut carnetul de conducere în ultimii ani o optică diferită: preferă să își caute și să își comande singuri piesele pe Internet, pentru că astfel plătesc un preț mai mic, iar piesele ajung mai repede la ei, spune Camelia Iușan, fondatoarea unui magazin on-line de piese auto, AHLAuto.ro.

În ultimii ani, rata de creștere a acestei nișe economice a fost mai mare de 40 la sută pe an. Potențialul de creștere este în continuare unul ridicat, mai spune Camelia Iușan.

Nu doar comerțul electronic cu piese auto cunoaște ritmuri mari de creștere. Există rate mari de creștere și în domeniul vânzărilor on-line de haine, jucării sau flori. Cele mai mari creșteri sunt date de comenzile date de pe dispozitivele mobile, care vor domina în curând piața românească, spun specialiștii în domeniul IT.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × three =