SOS în Marea Neagră. Cum a fost salvată o navă moldovenească

Autoritatea Navală Română a prezentat pe larg, modul cum a fost salvată nava DELFI, care a transmis un semnal SOS.

Astfel, în data de 13.02.2018, în jurul orei 19:30, Autoritatea Navală Română a primit o alertă de distress transmisă de comandantul navei DELFI, sub pavilion Republica Moldova, aflată în derivă la 12 mile nautice travers de intrarea în Portul Constanța Sud Agigea, care a solicitat intervenția pentru salvarea navei și echipajului.

Acesta a raportat totodată existența unei fisuri în camera mașinilor, cu infiltrare de apă în debit consistent, ceea ce a făcut ca nava să nu mai poată folosi mașina și să rămână în blackout, în pericol real de scufundare.

Cele două servicii MRCC și VTMIS din cadrul Centrului Maritim de Coordonare al ANR au acționat imediat, constituindu-se un grup de coordonare care a conlucrat foarte operativ și eficient cu partenerii implicați efectiv în operațiunea de salvare a echipajului și navei aflată în pericol, și anume:

  • ARSVOM, cu nava SAR TOPAZ, pentru o eventuală preluare a echipajului, capacitatea navei TOPAZ fiind prea mică pentru a efectua salvarea totală;
  • GSP – cu nava GSP King, pusă la dispoziție de Vasile Răceanu, manager naval și Valentin Băluță, manager ERCC.

Între timp vremea s-a înrăutățit, iar nava DELFI a continuat să ia apă în cantități nepompabile, ceea ce l-a determinat pe comandantul acesteia să solicite salvarea. La ora 23:30, la cererea MRCC Constanța, nava GSP King (având la comandă pe căpitan Fănel Capbun) a plecat din dana 34 a portului Constanța spre nava DELFI, iar în jurul orei 01:40, au început manevrele de remorcare a navei avariate, cu echipajul la bord, spre portul Constanța Sud – Agigea (dana 126).

Mai multe detalii și fotografii, în Constanța 100%.

IMAGINI INEDITE. Cum a salvat GSP King o navă aflată în derivă

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 5 =