O nouă platformă dedicată victimelor violenței domestice a fost lansată în România. Este vorba de un proiect dezvoltat de Code for Romania, cu sprijinul Kaufland România. Platforma vdhub.ro este un instrument digital esențial care centralizează toate resursele disponibile pentru victimele violenței domestice. Platforma oferă acces rapid la informații critice, precum liniile telefonice de urgență, organizațiile neguvernamentale și autoritățile locale care pot oferi sprijin, dar și alte servicii specializate disponibile în fiecare județ. Platforma este un instrument în continuă evoluție care va fi actualizat constant cu noi informații din sector.
Platforma nu doar facilitează accesul la aceste resurse, ci le structurează într-un mod intuitiv.
”În luna februarie ne-am obișnuit să sărbătorim iubirea, însă, din păcate, pentru foarte multe persoane „iubirea” ascunde vânătăi și „acasă” înseamnă frică. Pentru a veni în sprijinul femeilor aflate în situații critice, lansăm o platformă destinată victimelor violenței domestice, astfel încât acestea să știe că există un sprijin real, disponibil chiar în momentele cele mai vulnerabile. Fenomenul violenței domestice este unul de amploare, iar potrivit unui raport al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), numărul faptelor penale înregistrate în domeniul violenței domestice a crescut cu 3,5% în primele 11 luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. IGPR a raportat că, în acea perioadă, au fost înregistrate 54.833 de fapte penale, polițiștii au emis 12.234 de ordine de protecție provizorii, dintre care 4.929 au fost transformate în ordine de protecție a instanțelor de judecată.
Aceste date nu doar că evidențiază necesitatea unor măsuri urgente și eficiente, dar arată și o creștere a încrederii victimelor în instituțiile care le pot oferi ajutor”, spun autorii proiectului.
Lansarea vdhub.ro este însoțită și de o amplă campanie de comunicare în rețeaua de magazine Kaufland din România. În luna iubirii și în preajma Zilei Femeii, mesajele vor îndemna publicul să fie atent la semnele de abuz sau pericol în rândul celor apropiați. Campania încurajează dialogul deschis pe teme dificile precum violența domestică și oferă sfaturi despre cum să ajute victimele fără a le expune la riscuri suplimentare.
vdhub.ro este rezultatul unui amplu proces de cercetare realizat de Code for Romania, ca parte a pilonului Care for Romania, unul dintre cele cinci domenii strategice de acțiune ale organizației. Dezvoltată în cadrul programului Civic Labs și desprinsă din Raportul pe violență domestică, platforma se integrează în Infrastructura Binelui, un ecosistem digital format din soluții dedicate sprijinirii celor aflați în situații vulnerabile. Din cele 59 de soluții proiectate aici de Code for Romania, 15 sunt deja operaționale.
„vdhub.ro este mai mult decât o platformă digitală – este un semnal că victimele violenței domestice nu sunt singure. Prin acest parteneriat, demonstrăm cum tehnologia poate deveni un catalizator al schimbării sociale. Pe această platformă se vor regăsi și toate celelalte instrumente digitale adresate sectorului pe care le dezvoltăm în cadrul pilonului Care for Romania, din Infrastructura Binelui”, a declarat Olivia Vereha, co-fondatoare Code for Romania.
„Noi, la Kaufland, credem în puterea comunității și a sprijinului reciproc. Odată cu lansarea platformei vdhub.ro, în toate magazinele noastre din țară vor rula spoturi audio și video care urmăresc nu doar informarea privind resursele disponibile victimelor violenței domestice, ci și sensibilizarea clienților, pentru ca fiecare dintre noi să poată deveni un sprijin real pentru cei vulnerabili”, a adăugat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Citiți și:
Campanie de informare și conștientizare împotriva violenței asupra femeilor