Integrarea elevilor cu cerințe educative speciale pe piața forței de muncă constituie o prioritate absolută pentru școlile speciale clujene.
În scopul atingerii acestui obiectiv, 10 cadre didactice și 12 elevi din cadrul Școlii Profesionale Speciale Samus au participat, în cursul acestui an, la un stagiu de practică în Montijo, Portugalia. Stagiul s-a desfășurat în cadrul proiectului de mobilitate „Erasmus+ dezvoltare profesională a elevilor din VET pentru creșterea incluziunii sociale.”
Astfel, au fost îndeplinite o serie de obiective precum:
– însușirea de competețe relevante, recunoscute internațional, de către elevii cu dizabilități pentru facilitarea inserției pe piața muncii: 4 elevi la calificarea horticulor, 4 la calificarea cofetari patiseri și 4 cursanți la calificarea fizer-coafor-manichiurist-pedichiurist;
– dezvoltarea de competențe lingvistice, digitale, culturale, sociale și personale ale elevilor cu cerințe educative speciale cu scopul de a se adapta la mediul socio-profesional internațional;
– corelarea curricumului cu învățarea bazată pe muncă și, în special, dezvoltarea capacității de a fi flexibili și pregătiți la situații noi, la cerințe inedite de lucru, care le asigură o tranziție ușoară către viața profesională și de adult cu cerințe speciale.
Stagiul de practică a fost însoțit de Learning, Agreement, Quality Commitment, Europass, curs online de dezvoltare a competențelor lingvistice, recunoaștere ECVET (European Credit System for Vocational Education and Training).