În primele nouă luni ale acestui an 9.064 de părinți au apelat serviciul telefonic ALOPEDI 0364-917.
Dintre cele peste 9.000 de apeluri, 33,34% au provenit din afara județului Cluj.
După analizarea răspunsurilor la un set de întrebări adresate părinților de către medicul de gardă ALOPEDI, marea majoritate a solicitărilor, respectiv 70,08% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.
De asemenea, 8,12% dintre copii au fost îndrumați către medic în vederea unui consult imediat, 13 copii au necesitat intervenția la domiciliu a serviciilor de urgență, iar 1.963 de copii au fost îndrumați pentru consult la medicul de familie a doua zi.
Febra rămâne principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav, această cauză reprezentând 25,51% dintre apeluri.
Ca și motiv de îngrijorare au urmat vărsăturile și diareea.
În contextul în care numeroși părinți apelează serviciul ALOPEDI 0364-917 pentru a primi sfaturi privind îngrijirea copilului sănătos sau modul de administrare a medicamentelor deja prescrise în urma unui consult medical, specialiștii care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice încurajează părinții să solicite medicilor care îngrijesc copiii să le explice în mod repetat recomandările de îngrijire la domiciliu, un aspect important al asistenței medicale.



