În urma unei analize a activității derulate de serviciul de Call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119, prin intermediul dispeceratului gestionat de DGASPC Cluj, în intervalul 1 februarie – 31 iulie 2022 au fost recepționate 141 de apeluri, majoritatea problemelor semnalate fiind deja soluționate sau în curs de soluționare.

În ceea ce privește tipologia sesizărilor, cele mai multe, 53 de cazuri, au vizat situații de neglijare a copilului. De asemenea, un număr mare de sesizări, 47, au vizat abuzul, dintre care peste 70% au reprezentat cazuri de abuz fizic. Fiecare dintre aceste cazuri au fost atent evaluate și monitorizate.

În plus, au mai fost înregistrate cazuri de cerșetorie, plecări voluntare de la domiciliu, conflicte între părinţi ca urmare a nerespectării termenilor înțelegerilor cu privire la timpul petrecut cu copilul, situații de abuz sexual/pornografie infantile, etc. Nu în ultimul rând, au existat situații care au impus intervenția echipei mobile pentru verificarea, la fața locului, a stării de fapt sesizate.

„𝘐𝘯𝘤𝘶𝘳𝘢𝘫𝘢𝘮, 𝘰 𝘥𝘢𝘵𝘢 𝘪𝘯 𝘱𝘭𝘶𝘴, 𝘮𝘪𝘯𝘰𝘳𝘪𝘪 𝘴𝘪 𝘱𝘦𝘳𝘴𝘰𝘢𝘯𝘦𝘭𝘦 𝘢𝘥𝘶𝘭𝘵𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘫𝘶𝘥𝘦𝘵, 𝘪𝘯𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯𝘵 𝘥𝘦 𝘤𝘢𝘭𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘱𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘰 𝘢𝘶, 𝘴𝘢 𝘢𝘱𝘦𝘭𝘦𝘻𝘦 𝘧𝘢𝘳𝘢 𝘦𝘻𝘪𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶𝘮𝘢𝘳𝘶𝘭 𝘶𝘯𝘪𝘤 119. 𝘚𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘭𝘪𝘴𝘵𝘪𝘪 𝘥𝘪𝘯 𝘤𝘢𝘥𝘳𝘶𝘭 𝘋.𝘎.𝘈.𝘚.𝘗.𝘊. 𝘊𝘭𝘶𝘫 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘪𝘯 𝘱𝘦𝘳𝘮𝘢𝘯𝘦𝘯𝘵𝘢 𝘭𝘢 𝘥𝘪𝘴𝘱𝘰𝘻𝘪𝘵𝘪𝘢 𝘤𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘶 𝘤𝘶𝘯𝘰𝘴𝘵𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘴𝘪 𝘥𝘰𝘳𝘦𝘴𝘤 𝘴𝘢 𝘴𝘦𝘴𝘪𝘻𝘦𝘻𝘦 𝘤𝘢𝘻𝘶𝘳𝘪𝘭𝘦 𝘥𝘦 𝘢𝘣𝘶𝘻, 𝘯𝘦𝘨𝘭𝘪𝘫𝘢𝘳𝘦, 𝘦𝘹𝘱𝘭𝘰𝘢𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘢𝘶 𝘰𝘳𝘪𝘤𝘦 𝘢𝘭𝘵𝘢 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢 𝘥𝘦 𝘷𝘪𝘰𝘭𝘦𝘯𝘵𝘢 𝘢𝘴𝘶𝘱𝘳𝘢 𝘤𝘰𝘱𝘪𝘪𝘭𝘰𝘳” a precizat președintele CJ Cluj, Ain Tișe.

Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

Comments

comments

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *