Conducerea celei mai mari facultăți din România a luat decizia referitoare la începerea noului an universitar în condiții de pandemie. Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai are o comunitate academică formată din mai mult de 10.000 de persoane. Informațiile referitoare la deschiderea anului universitar au fost anunțate de decanul Răzvan V. Mustață, prin intermediul unei scrisori pe care o publicăm integral:

”Stimați membri ai comunității academice a

Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor

din cadrul Universității Babeș-Bolyai,

Situația actuală în care ne aflăm continuă să fie una extrem de complexă și dificilă din cauza evoluției oscilante  a situației epidemiologice determinată de pandemia COVID-19 și ne pune în fața incertitudinilor pe termen mediu și lung.

Având în vedere situația actuală și proiecțiile privind contextul epidemiologic generat de pandemia COVID-19, în conformitate cu prevederile Hotărârii Senatului UBB cu nr. 102 din 14.09.2021 privind desfășurarea activităților didactice în anul univ. 2021-2022 și ale Ordinului comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății cu nr. 5196, respectiv 1756 din 03.09.2021, analizând cu atenție informațiile oficiale disponibile, dar mai ales informațiile oferite de platforma COVID-19 RoEIM a UBB FSEGA, și luând în considerare următoarele aspecte:

  • Prioritatea absolută a comunității noastre academice reprezentată de păstrarea sănătății și siguranței studenților și personalului facultății în spațiul Campusurilor FSEGA,
  • Desfășurarea procesului academic printr-o abordare tradițională/clasică, pe timp de pandemie, este posibilă numai în condițiile unei protecții prin excelență a vieții și sănătății tuturor părților implicate,
    • Opțiunea comunității noastre academice de a reduce la un minimum posibil riscul de infectare cu noul coronavirus SARS-CoV-2 atât pentru studenții și personalul facultății, cât și pentru familiile și aparținătorii acestora,
    • Limitarea opțiunilor de organizare a activităților didactice în condiții de pandemie pe care reglementările naționale existente la această dată le oferă universităților,

Consiliul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, reunit în data de 14 Septembrie 2021, a hotărât ca pe parcursul semestrului I al anului universitar 2021-2022 desfășurarea tuturor activităților didactice de la forma de învățământ cu frecvență prevăzute în planurile de învățământ, precum și a activităților de tutorat/mentorat și a consultațiilor periodice cu studenții să se realizeze în sistem online.

În mod suplimentar față de activitățile menționate anterior, în perioada semestrului 1 al anului universitar 2021-2022, se va desfășura în regim fizic, față în față, în spațiul Campusurilor FSEGA, câte o întâlnire cu caracter consultativ, neobligatorie/opțională pentru studenți, pentru fiecare disciplină, cu fiecare serie de curs, respectiv cu fiecare grupă/semi-grupă de seminar/laborator, având o durată egală cu încărcătura de ore fizice aferentă unei săptămâni de curs, respectiv seminar/laborator, conform prevederilor planurilor de învățământ.

Asigurăm astfel studenților noștri oportunitatea de a se întâlni fizic, față în față, în Campusurile FSEGA, cu cadrele didactice și colegii de grupă/program de studii, cu o frecvență săptămânală. Mai mult decât atât, prin acest demers facem pași importanți pentru a reveni cât mai curând la o viață studențească așa cum se cuvine.

Similar condițiilor de cazare a studenților în căminele Universității Babeș-Bolyai, la întâlnirile suplimentare, cu caracter consultativ, neobligatoriu/opțional pentru studenți, vor putea participa doar studenții care se vor afla în cel puțin una din următoarele situații:

  1. sunt vaccinați împotriva virusului Sars-Cov-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  2. se află în perioada cuprinsă între a 15-a și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-Cov-2.

Activitățile cu caracter consultativ, neobligatoriu/opțional pentru studenți, se vor derula începând cu data de 25 Octombrie 2021, exclusiv în amfiteatrele/sălile de curs din Campusurile FSEGA, în baza unui orar săptămânal distinct, care va evita suprapunerea cu alte activități didactice.

În prima săptămână de activități didactice, conform structurii anului universitar 2021-2022, se vor desfășura doar activități de tutorat/mentorat, respectiv activități de orientare pentru studenții înmatriculați în primul an de studii.

Prin urmare, în aceste condiții, angajamentul nostru față de întreaga comunitate academică este reprezentat de faptul că pregătirea universitară se va desfășura astfel încât parcursul de viață al studenților să nu fie afectat prea mult, revenind treptat, cât mai curând posibil, la o activitate didactică față în față.

Considerând toate aceste elemente, în condițiile actuale, soluția pe care o propunem este cea mai bună pentru toate părțile implicate. Studenții care aleg să rămână în localitatea de domiciliu beneficiază de acces la întregul proces educațional, fără restricții. Studenții care au decis sau vor decide să revină la Cluj, Sighetu Marmației, Sfântu Gheorghe respectiv, Reșița sunt așteptați cu mult drag la activitățile suplimentare, față în față, în Campusurile FSEGA.

Având la bază documentele existente la nivelul universității noastre, vom actualiza și reactiva protocoalele epidemiologice specifice facultății noastre, astfel încât toate părțile implicate în procesul educațional, de cercetare și administrativ să beneficieze de un nivel ridicat de siguranță în cadrul Campusurilor FSEGA.

Vă invit să privim acest semestru drept o provocare și o oportunitate pentru a continua procesul de dezvoltare și modernizare a sistemul educațional pe care îl oferim studenților noștri.

Avem toată încrederea că împreună vom trece mai repede și mai ușor peste această perioadă și vom reveni la școală așa cum se cuvine.

Cu prețuire și profund respect,

Conf.univ.dr. Răzvan V. Mustață

Decan”

Comments

comments

By UP News

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *