54 de școli și grădinițe de stat din România au intrat într-un proces de transformare a experiențelor de învățare ale copiilor, axat pe patru paliere: academic, sănătate mintală, leadership și educație globală. Astfel, peste 25.000 de copii, 2602 de cadre didactice și 54 de directori de instituții de învățământ sunt acum parte din procesul numit “Școala Încrederii”, primul care schimbă relațiile dintre elevi, profesori și părinți din neîncredere în încredere, din critică şi respingere în acceptare, din dependenţă în autonomie. Până în 2030, coordonatorii acestei inițiative țintesc ca peste 1 milion de copii să studieze într-o Școală a Încrederii. Costurile implementării sunt asigurate exclusiv din sponsorizări și contribuții ale persoanelor fizice, iar pentru anul 2021 bugetul estimat este de un milion de euro.

Inițiativa are la bază rezultatele studiului “Cercetarea şi cultivarea încrederii în şcolile din România”, care au relevat că lipsa încrederii între directori, profesori, părinţi şi elevi este una dintre principalele probleme cu care se confruntă învățământul de stat și se regăseşte, în egală măsură, în școlile din mediul urban și rural. Studiul a fost realizat pe un eșantion compus din 870 de profesori, 686 de elevi și 2538 de părinți, de către o echipă de cercetători din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai”, condusă de prof. dr. Petru Curşeu.

“Școala Încrederii” a debutat în luna septembrie a anului trecut, atunci când 54 de școli și grădinițe de stat din 18 județe și municipiul București au început procesul de certificare, ce se va întinde pe durata a cinci ani. În acest timp, elevii, directorii, profesorii, dar și personalul nedidactic vor participa la o serie de cursuri, webinarii și sesiuni de coaching susținute de profesori, specialiști în sănătate mintală și psihoterapeuți.

În primele opt luni de la începerea procesului, profesorii din școlile participante au luat parte la 2750 de ore de traininguri, sesiuni de coaching și webinarii on-line, iar directorii au finalizat primele două module din cadrul Wellbeing Leadership Certification.

Transformările pe care le aduce procesul Școala Încrederii sunt accesibile publicului larg în cadrul unei experiențe în Realitate Augmentată, în premieră în România. Prin intermediul acesteia, utilizatorii sunt transpuși în sala de clasă în care au studiat, iar, de acolo, sunt duși într-o clasă din Școala Încrederii.

Comments

comments

By UP News

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *