Anul 2020 a însemnat creșterea semnificativă a cererii de servicii de telemedicină. Un astfel de serviciu care se bucură de succes este Peditel 1791, fondat la Cluj și deservit de medici cu o reputație excelentă. Aceștia oferă consultații prin intermediul telefonului, după proceduri validate de autoritățile medicale.

Iată cifrele care au definit activitatea echipei Peditel 1791 în 2020:

PEDITEL este o soluție de telemedicină care oferă asistență medicală pediatrică, gratuit, în regim, non–stop, funcționează național și internațional, accesibilă de oriunde și oricând, fiind o inițiativă comunitară a Fundației Părinți Din România.

Peditel 1791/*1791/+40377771111 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe.

În perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2020, în contextul pandemiei, a stării de urgență, și a recomandărilor oficiale de limitare a prezentărilor în camerele de gardă exclusiv a urgențeșor medicale pentru prevenirea inferctîrii cu Sars-Cov2, medicii PEDITEL, timp de 12 luni au asigurat asistență medicală pediatrică non stop, gratuit, pentru un număr record de copii din țară, atât din mediul rural, cât și din mediul urban, precum și din diaspora: 83.355.

În cei 7 ani de funcționare neîntreruptă a serviciului, 308.327 copii au beneficiat de ajutorul medicilor PEDITEL.

Pe fondul prevenirii infectării cu noul coronavirus, dublat și de nevoia de siguranță și confort, precum și a reducerii timpului de deplasare și asteptare în camerele de gardă, în 2020,  PEDITEL a avut o creștere de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014- primul an de funcționare.

Tot în 2020 a crescut numărul apelurilor zilnice la 229 și media apelurilor lunare la 6.946.

Durata media a apelului de fost de 6,5 minute, iar numărul total de minute vorbite a fost de 346.304,62.

Doar în perioada stării de urgență s-au preluat 24.032 apeluri.

37% dintre apeluri– 30.841 au venit din mediul rural, iar 52.514 apeluri- 63% au provenit din orase. Din total apeluri, 7%- 5.835 au fost din diaspora.

Top 3 cele mai aglomerate zile au fost:

479 apeluri- 26 septembrie

461 apeluri- 17 octombrie

447 apeluri- 10 octombrie

În 7 zile din 2020 (20 și  26 septembrie, 10, 11 și 17 octombrie, 1 noiembrie și 26 decembrie) s-au preluat 3.062 apeluri .

Top 3 cele mai aglomerate luni au fost:

10.294 apeluri- septembrie

10.195 apeluri- octombrie

9.495 apeluri-noiembrie

Top 3 probleme medicale pentru care sună părinții:

26% Febra

14% Diaree

9% Vărsături

Solutie medicala propusa de medicul PEDITEL:

79,23%- 66,042 apeluri- Sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranță

12 %-10.003 apeluri -Consult medical de specialitate

7%-5.835 apeluri- Prezentare în maxim 2 ore/acum la UPU

1,77% – 1.475 apeluri -Apelare 112

”Anul 2020 a fost unul extrem de dificil si epuizant. Dar a fost și anul solidarității, al suportului și implicării fiecăruia dintre noi. La final de an, făcând bilanțul, pentru noi 2020 a fost despre a face  mai mult bine, să ajutăm necondiționat părinții, oriunde s-ar afla, non stop, gratuit, la un apel distanță. A fost despre a oferi suport medical cu calm, blândețe șă empatie, la distanță prin telemedicină, pentru a proteja și a fi protejați. 83.355 nu este  doar o cifră mare, este despre copii în nevoie, despre încredere, despre responsabilitate și despre a servi comunitatea. Suntem onorați de încrederea copleșitoare a părinților și sperăm ca 2021, când Peditel devine cel mai mare hub de telemedicină pediatrică, să oferim asistență medicală pentru 150.000 de copii. Pentru că este în puterea noastră să facem BINE”, afirmă Echipa PEDITEL

Serviciul PEDITEL este finanțat exclusiv din donații și sponsorizări.

Poți dona cu cardul fără comision lunar aici  https://bit.ly/38juqaW sau trimite SMS cu textul DOCTOR la 8845 și donezi lunar 2 euro.

Comments

comments

By UP News

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *