Trecerea la învățământul on-line sau hibrid a arătat o mare diferență între școlile din mediul rural și cele din orașe. În orașe, în general, elevii au acces la tablete, calculatoare și Internet, în timp ce în sate precum cele din Apuseni, există încă probleme. Uneori, cum ar fi cazul comunelor Moldovenești sau Sâncraiu, aceste probleme au fost rezolvate cu ajutorul primarilor, care au cumpărat dispozitive electronice pentru elevii săraci. În alte comunități, s-au implicat Biserica și societatea civilă care au cumpărat astfel de dispozitive.

Autoritățile au făcut eforturi pentru a asigura prezența elevilor în clase în cât mai multe școli. Potrivit unui raport al Inspectoratului Școlar al Județului Cluj, în prezent, în cinci școli, activitatea didactică are loc exclusiv on-line, în așa-numitul scenariu 3. În 127 de unități școlare, elevii învață după scenariul hibrid, iar în 291 de unități de învățământ, copiii sunt prezenți în sălile de clasă. Acest lucru înseamnă că elevii din 132 de școli au nevoie de calculatoare, tablete sau telefoane mobile pentru a participa la cursurile on-line. Cea mai bună situație este cea din Cluj-Napoca, acolo unde Primăria a cumpărat, din bugetul local, tablete pentru elevii care provin din familii nevoiașe, care nu își permiteau să cumpere astfel de dispozitive. În alte cazuri, pentru elevii din mediul rural, lucrurile sunt mai complicate. Există comune în care primarii au cumpărat astfel de dispozitive. În cazul comunei Moldovenești, primarul a cumpărat din banii proprii tablete pentru cei câțiva elevi care nu aveau astfel de dispozitive.

În alte cazuri, Arhiepiscopia Ortodoxă din Cluj a cumpărat tablete pentru copii. Au fost și donații făcute de organizații neguvernamentale, cum ar fi cluburile Rotary. Însă există în continuare și mici comunități izolate în care copiii au acces mai greu la dispozitive electronice sau la Internet. În aceste cazuri, problema educației poate fi rezolvată doar prin implicarea autorităților locale și a societății civile.

Comments

comments

By UP News

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *